سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نت سپ، جداسازی اینترنت از شبکه داخلی

 

نت سپ چیست؟

NetSep مخفف Network Separation، یک سیستم امنیت سایبری پیشرفته است که هدف آن کاهش خطرات امنیتی مرتبط با استفاده از اینترنت در یک سازمان است. نت سپ با بهره گیری از جدیدترین فناوری ها در زمینه امنیت سایبری و رعایت استانداردهای بین المللی مانند NIST، در تلاش است تا ضمن به حداقل رساندن خطرات امنیتی و اطمینان از رعایت الزامات امنیتی، دسترسی بدون محدودیت به اینترنت را برای کاربران فراهم کند.

 

عملکرد NetSep

NetSep از طریق یک محیط دسکتاپ ایمن و ایزوله به اهداف خود می رسد. این امر با استفاده از راه حل های نوآورانه ای مانند جداسازی فیزیکی، VDI (زیرساخت دسکتاپ مجازی)، Citrix، RAS (راه حل های دسترسی از راه دور) و غیره انجام می شود. نکته قابل توجه، راه حل های سنتی اغلب به دلیل عدم انطباق با سیاست های امنیتی دچار تزلزل می شوند.

شرکت رایان نت پرداز دانا راهکاری جدید برای جداسازی اینترنت از شبکه داخلی ارائه کرده است. این راه حل ضمن رسیدگی به نگرانی های امنیتی مدیریت ارشد، تخصص محلی و نیازهای سازمانی را در نظر می گیرد. برخلاف روش‌های مرسوم مانند راه‌حل‌های جداسازی فیزیکی یا VDI/Citrix/RAS، NetSep از زیرساخت‌های ابری، راه‌حل‌های مجازی‌سازی مدرن (Container)، ابزارهای منبع باز و غیره برای ارائه یک مرورگر مبتنی بر وب ایمن و ایزوله با استفاده از فرمت HTML5 استفاده می‌کند.

 

مزایای استفاده از NetSep

پیاده سازی نت سپ چندین مزیت به همراه دارد:

 

- مدیریت موثر مسیرهای اینترنتی

- کاهش نیاز به منابع زیرساختی

- ارائه دسترسی امن به اینترنت از طریق پروتکل HTML5

- هزینه های نگهداری کمتر

- رابط کاربر پسند برای استفاده ساده

 

نتیجه

NetSep به عنوان یک رویکرد نوآورانه در جهت ایمن سازی دسترسی به اینترنت در سازمان ها با جداسازی موثر آن از شبکه های داخلی و در عین حال حفظ دسترسی کاربر است. با تمرکز بر انطباق با استانداردهای بین المللی و تخصص محلی، راه حلی قوی برای کاهش خطرات امنیتی مرتبط با استفاده از اینترنت ارائه می دهد.