سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نت فنس، ابزار تامین امنیت سیستم کنترل صنعتی

 

تجهیزNet Fence  سامانه‌ای بومی در حوزه امنیت شبکه های فناوری عملیاتی OT است و به عنوان یکی از ابزار‌های مهم امنیتی سیستم کنترل صنعتی ICS  مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این محصول علاوه بر ابزارهای سیستم کنترل صنعتی، با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی یا AI کمک به امن سازی هرچه بیشتر شبکه عملیاتی OT شده است.

راهکاری امن و ایزوله

نت فنس چیست؟ امروزه بسیاری از صنایع برای انجام امور روزمره و عملیات تجاری خود از اینترنت و شبکه استفاده می کنند که تامین امنیت این شبکه ها به واسطه ی اهمیت دیتاها و هزینه ها و عوارض ناشی از حملات سایبری امری بسیار ضروری است. با وجودی که جبران آسیب ها در شبکه بسیار پرهزینه و زمان بر است، امنیت شبکه های عملیاتی یکی از موضوعاتی می باشد که کمتر به آن پرداخته شده. شرکت نت پرداز با طراحی و تولید یکی از راهکار های تامین امنیت شبکه های OT که سیستم های کنترل صنعتی (ICS) می باشد، در تلاش است تا دغدغه های امنیتی سازمان ها را تا حد امکان از بین ببرد. در این تجهیز با بهره گیری از هوش مصنوعی، داده ها در یک بازه مشخص آنالیز، ثبت و ضبط می شوند و سپس وارد فرایند رفتار شناسی و آنالیز می شوند. در نتیجه هر گونه رفتار نابهنجار یا حمله توسط نت فنس شناسایی و کنترل می گردد.

امن سازی فایل با سندباکسینگ

در این تجهیز فایل ها در محیطی ایزوله بر روی یک ماشین میزبان که از محیط عملیاتی کاربر نهایی تقلید می کند، اجرا یا باز می شوند. در روش Sandboxing با شناسایی رفتار های نابهنجار از ورود تهدیدات به شبکه جلوگیری می شود و در صورت شناسایی هرگونه مشکل امنیتی فایل ها وارد فرایند پاک سازی و ارسال لاگ به واحد مرکز عملیاتی امنیت SOC می شوند.

سیستم های کنترل صنعتی (ICS) شامل چندین نوع سیستم کنترل می باشند و از آنجایی که از عناصر IT تشکیل شده اند، باید همانند تجهیزات IT محافظت و مدیریت شوند تا مخاطرات امنیتی تاثیری بر روند سرویس دهی آنها نداشته باشد.